Felanmälan

 

Felanmälan kan du göra på tre sätt:

  1. Via mail till fel@osbyhem.se
  2. Vis sms till 0766-868681 (du kan ej ringa till detta nummer)
  3. Genom att fylla i formuläret nedan
Följande måste alltid ingå vid en felanmälan:
  • Namn

  • Gatuadress

  • Ort (Osbyhem har lägenheter på flera orter)

  • Lägenhetsnummer (för Lönsboda två siffror, för Byavägen fyra siffror, för Smeavägen nr+bokstav)

  • ANGE ALLTSÅ INTE ETT NR MELLAN 1001 OCH 1103, DET ÄR FEL NR

  • Om felet är i lägenheten, beskriv var och bifoga gärna foto

  • Om felet är utanför lägenheten, ange var och vilket hus

Fel som inte rapporteras på något av ovanstående tre sätt åtgärdas inte.
Du kan aldrig be en tekniker eller annan representant på plats om att åtgärda ett fel som inte skickats in på något av dessa sätt.

Namn E-post Gatuadress: Ort: Lägenhetsnummer Telefon Plats för felet Beskrivning av felet: Jag accepterar reglerna och villkoren och integritetspolicyn Skicka in
Vanliga frågor

Felanmälan

Nedan listas de vanligaste frågorna gällande felanmälan hos.

Varför har ni inget telefonnummer man kan ringa på?

Det enkla svaret är: Det behövs inte. I dagens samhälle sker mer och mer digitalt, alla felanmälningar som kommer in får jouransvarig upp som en avisering via ett gemensamt onlinesystem. Detta sker i samma sekund som du skickar din felanmälan, på detta sättet kan någon alltid svara på din felanmälan och planera in åtgärd efter behov i planeringssystemet.

Jag träffade en tekniker och bad honom åtgärda ett fel som uppstått i min lägenhet, men det har inte blivit gjort, varför?

Alla felanmälningar måste inkomma på korrekt sätt till Osbyhem, teknikerna får inte betalt för att utföra mer än vad de fått arbetsorder på från Osbyhem. Därför får dem och ska inte utföra något som meddelas via felanmälan till Osbyhem och vidare som en arbetsorder till teknikern.